dimarts, 20 de gener del 2015

BONES FESTES

-Nena, ja has enviats les postals de Nadal?
-Sí, iaia, ja ho he fet.
-I com és que encara no hem rebut cap resposta?
-Ho vaig fer per l'ordinador.
-Com? quin atreviment i desencant.
-Iaia, ara tothom ho fa així. Atansat i mira.
-Renoi! la tia Conxita, també ho fa servir.
-I tots aquest, la Pilar, els parents d'Amèrica i tota aquesta llarga llista.
-Nena, me n'ensenyaràs? per poder felicitar-los l'any vinent.
-I tant, veuràs com te'n serà d'útil, aquest "espia del present" com tu l'anomenes.






41 comentaris:

  1. Divertit, tendre… i molt veritat: quan els avis entren a la xarxa s'il·lusionen com un nen petit que descobreix un món nou. I a algun que conec el consola de molta soledat.
    Gràcies Montse!

    ResponElimina
  2. Jo en conec més d'un d'avi o d'àvia que es mouen per Facebook, i per Internet en general, amb força desimboltura. És, com molt bé fa la protagonista del teu relat, només qüestió de posar-s'hi. :-)

    ResponElimina
  3. M'encanta el dibuixet que has fet servir per aquest divertit diàleg. És ben bé així, quan li agafen el gustet s'ho passen pipa!!
    Ja m'aniria bé aquest joc per fer jerseis!! ;)

    Aferradetes, nina!! ✿

    ResponElimina
  4. Conec més d'un avi/avia que ha demanat als nets que l'ajudin amb això " de l'internet" ( entre ells la meva mare ;) )

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agrada aquesta connexió de avis i nets per aprendre.

      Salut!

      Elimina
  5. Es el problema de programar els posts de la trobada, que després descobreixes que els posts sobre Nadal encara cuejen havent passat la meitat de gener

    ResponElimina
    Respostes
    1. me'l han retornat, per causa d'una adreça no retrobada.

      Salut!

      Elimina
    2. Doncs espera, Pons, que el meu va dels propòsits de cap d'any!

      Elimina
  6. Jo també conec avis ben avis que s'hi mouen millor que jo, però quina capacitat d'adaptació la teva àvia, Montse! En una curta conversa passa de detestar-ho a venir-li de gust. I això que no li has parlat dels blogs!
    Molt xulo!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan veu a gent de la seva generació que ho fan servir, aleshores és quan, també fa un pas endavant.

      Enhorabona a totes les iaies blocaires.

      Elimina
  7. El dibuixet que acompanya al post és genial!!... Fer mitja "per ordinador", amb un joystick... au, dret, revés, dret, revés... :-DD
    Després li dónes a la impressora i et surt el jersei (o la bufanda) impresos hehehe

    En quant al tema de les felicitacions per Internet he de dir que a mi, personalment, m'agraden infinitament més les tradicionals de paper... però, mea culpa, ja fa dos anys que no n'envio. Sempre penso que les vull fer jo, ben boniques, i al final se'm tira el temps al damunt... Res, ara mateix faig un propòsit d'any nou i el Nadal 2015, postals via correu postal!! ;-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho accepto, encara que sigui un cop a l'any, fa molta il·lusió trobar-te la bustia plena de postals, i no de cartes dels bancs.


      Salut!

      Elimina
    2. És que, a més, les cartes dels bancs són lletges, lletges, eh? ;-))

      Elimina
  8. Ja sé que és més pràctic per correu electrònic, però la satisfacció de rebre postals escrites a mà val un imperi, però és clar aleshores també ho has de fer i ui quina mandra!
    Jo he optat per felicitar les Festes per telèfon...:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Reconec que també m'agrada reben per correu postal, però de mica en mica gairebé totes arriben per gmail. tant se val, el què importa és la comunicació.

      Salut!

      Elimina
  9. Sí que potser té menys gràcia enviar felicitacions per correu-e, però particularment jo ara n'envio moltíssimes més i així mantinc contacte amb molta més gent.
    Tot té la seva part bona i la seva dolenta, no?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això mateix, tot canvi comporta avantatges i pèrdues.

      Salut!

      Elimina
  10. Els extrems es toquen. Avis i nens compartint les ganes i les ànsies d'aprendre... molt bo el dibuix!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mai hauríem de perdre la connexió entre avis i nets.

      Salut!

      Elimina
  11. genial el diàleg montse! salut i força!

    ResponElimina
  12. Poca broma, les iaies quan s'hi posen a l'ordinador són unes cracs.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant que si, amunt! la imaginació de les iaies.

      Som-hi!

      Elimina
  13. Molt bona aquesta!
    Jo també conec més d'un avi que xarxes socials cap aquí e-mail i cap allà.
    Si per nosaltres això pot ser una finestra al món imagino que per aquesta generació de gent gran ha de ser el màxim!
    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan s'hi posen són uns cracs.

      Visca els iaio-flautes.

      Elimina
  14. M'encanten els avis que controlen el tema d'internet. De vegades, a la biblioteca, me'ls quedo mirant i tot. Tant de bo quan arribem a la seva edat tinguem una ment tant oberta!

    ResponElimina
  15. Les xarxes són útils però també fa molta il·lusió rebre una felicitació per correo postal i amb segell.

    ResponElimina
    Respostes
    1. i tant que sí, sempre hi ha algú que li agrada enviar-ne, per tal de què no desaparegui aquesta tradició.

      Bona nit.

      Elimina
    2. si que val molt el teu escrit dialogat... Se de moltes persones que s'han apuntat a la era digital i no ho fan malament i en treuen profit.
      per la meva part he aconsellat a bastants i molts me n'han fet cas i estan contents... Anton.

      Elimina
    3. Et segueixo i m'agrada molt el que fas, la tendresa del teus poemes ens emociona, i descobrim un home digne que li agrada aprendre i seguir endavant.

      Salut i Poesia.

      Elimina
  16. Un bon motiu per començar a aprendre. Graciòs relat i bona idea de fer mitja. Però no m'agrada tant el dibuix de l'àvia. Ho sento, encara estem amb les àvies molt velles amb monyo antic. En conec molt poques àvies així aquí. També cal modernitzar els dibuixos. Hi ha besàvies que tampoc són així .Com ho haurem de dibuixar?

    ResponElimina
  17. Tens raó, però m'agrada conservar aquest record intim de les àvies amb monyo.

    Salut!

    ResponElimina
  18. Conec uns quants avis que internet els ha proporcionat una nova activitat per mantenir-se actiu mentalment.
    És còmode enviar postals i cartes a través de la xarxa, però em fa pena que amb això, pot, que no deixem documents epistolars per al futur, igual pot passar amb la fotografia.

    ResponElimina