dimarts, 2 de gener del 2018

Deixant estela


Endavant les Atxes. “El pa sencer”. Al peu del canó. Tots junts fent força. Mica en mica. Pas a pas. Escurçant distàncies. Gas a fons. Guanyant terreny. Perseguint l’horitzó. Aixecant-nos si caiem. Capgirant la història. “Obrint pas”. Amb tot el seny i tota la rauxa. “Que no ens guanyi la por”. Amunt i crits. Separant el gra de la palla. Anant lluny. Colze amb colze. “Amb el somriure, la revolta”, “Tossudament alçats” Gota a gota. Dempeus. “Del nord i del sud. De terra endins i de mar enllà”, Amb la saviesa de l’experiència. Amb la innocència de la joventut, fent volar coloms, fent voleiar banderes. Somniant el futur. “En acte de protesta”. 

Etc.

Cadascú amb el seu gra de sorra, construirem la República...

20 comentaris:

  1. Caram Xavier, m'ha sonat a manifestació, de les que es feien abans amb el puny enlaire, he, he...Tu reivindicatiu com sempre, apa a fer volar coloms doncs!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pots dir-ho així M. Roser.
      Fa tants anys que ens manifestem que aquest post és com un homenatge als eslògans.

      Elimina
  2. Entre tots ho hem de fer tot!! :-)


    (Per cert, m'ha sorprès trobar un nou post avui. Jo havia entès que el ritme de publicació en aquesta Trobada era de només un post per dia, no?)

    ResponElimina
    Respostes
    1. McCabeu, és tal com dius, m'heu de disculpar. No és que m'hagi volgut colar. Ha estat involuntari i no ho he sabut corregir.

      Elimina
    2. A mi m'ha semblat que no calia corregir-ho, que un dia és un dia i doble post per començar tampoc està malament.

      Potser quan la cosa s'acabi d'ambientar hi haurà algú que vulgui repetir per omplir els dies que quedin buits, si és que en queden...

      Elimina
    3. No volia que semblés que em queixava, simplement és que m'ha sobtat veure un segon post el mateix dia i ho he dit. Cap més problema, no cal cap disculpa, Xavier, i estic del tot d'acord amb la teva explicació, Carme. :-)

      Elimina
  3. Bon rexull de lemes. Caldrà que els anem fwnr realitat!

    ResponElimina
  4. Carregats de força cap a la inevitable República. Res no la pot frenar.

    ResponElimina
  5. Totes les proclames per dir una sola cosa: Llibertat.
    La foto és magnífica. Felicitats.

    ResponElimina
  6. Cal di-ho i repetir-ho, per no defallir ni oblidar res de res. Així, Xavier.

    ResponElimina
  7. Qui es conforma mai aconsegueix res.
    I d'això es tracta, d'anar posant granets de sorra.
    Una aferradeta ben forta.◠‿◠

    ResponElimina
  8. Més ganes que les que hi estem posant ara no les hi posarem mai. Així que seguim!

    ResponElimina
  9. Gràcies a totes: Ignasi, Joan, Consol, Elfree, Teresa, Montse, Paula, Xexu...
    Que tinguem un bon any totes plegades.

    ResponElimina
  10. Llegint-vos em feu carregar les piles (que prou falta em fa!). Amunt, sempre amunt!

    ResponElimina
  11. Donec perficiam🎗⭐️🎗
    Bon any, Xavier!

    ResponElimina
  12. De tots aquests lemes o frases fetes o el que sigui el que escric més sovint darrerament és el "Tossudament alçats". Crec que ens defineix molt bé i em sembla l'actitud que ens cal.
    Bon any, Xavier!

    ResponElimina
  13. Tots els clams que indiques, Xavier, i potser d'altres que no coneixem, ens són ben necessaris. Sí, tossudament alçats cap a la victòria!

    ResponElimina