dimecres, 7 de gener del 2015

Blocairades col.lectives

De nou aparec per segona vegada en aquesta gran experiència de trobada virtual on el deu Janus  mira cap al futur i el passat , deia en el meu primer post entrada o sortida , que recordo aquells blocaires que ja no hi són , o bé perquè un dia decidiren eliminar el bloc o bé per què el vaig deixar a la deriva surant en la immensitat,  n'hi ha un munt  però només vaig posar un tast , que ningú pensi que els no mencionats no els duc , d'una manera o una altra en els plecs de la meva memòria blocaire;  avui vull tenir un pensament i un reconeixement per tantes i tantes iniciatives blocaires que han  estat per a mi significatives, entranyables, engrescadores o divertides o tot alhora ......corro el risc, cert, de deixar-me algunes .....recordo amb nostàlgia la celebració del pessebre blocaire que va  organitzar el bloc la garrofa de Mont-Roig el desembre del 2009, o el blocaire invisible del mateix any organitzat pel triumvirat de l'Alepsi  , el veí de dalt i Anna Tarambana , la participació col·lectiva en el llibres:  Totes les baranes dels teus dits  i posteriorment el de
Versos de tardor al que ens va convidar en J.M Tibau;   un any molt profitós  i ple d'emocions catosferiques per mi que estrenava el bloc el 2 de febrer del mateix any; també vull mencionar relats conjunts , que per sort resisteix i ens proposa mensualment un relat sobre una imatge ......c@ts , oh com enyoro els premis c@ts els millors premis de la catosfera !!!!! ( un hurra pels seus administradors....en Xexu , i tots els altres),   els reptes narratius de personatges itinerants ara poètics  d'itineràncies poètiques de la Carme que és l'ànima animadora de tantes propostes com  aquesta trobada ......
El Ramon del desaparegut Opinalia que va muntar els premis a la millor entrada o post ( no hi puc posar l'enllaç perquè ja no existeix),  la sargantana i les seves refrescants i divertides propostes com el lagartijo ,aquelles divertides pixelades que tot s'ho cruspien......com no  mencionar els blocs enllaçats per la independència , la inoblidable i grandiosa aventura dels 365 contes  de la gran Bajoqueta ...... segur que em deixo moltes altres .....com les festasses blocaires muntades pel veí de dalt .......la gosadia encomanadissa de l'Assumpta entorn del gran Dickens ......el calendari d'advent de la mateixa Assumpta i la Mireia,   
els Jocs de lletres de tumateixa ,  el quedem al Zurich?.....
I fins aquí , no ha estat una tria exhaustiva, segur que m'he descuidat alguna que altra interessant proposta blocaire col·lectiva.....va per vosaltres , per la catosfera , pel món blocaire que engresca i fa participar .....

62 comentaris:

  1. Caram noia aquest és el post dels bons records...No és fàcil fer memòria de tos els blocs , que veig que en aquest cas són col·lectius. En alguns jo també hi he participat: Itineràncies poètiques, els blocs enllaçats per la Independència i quedem al Zurich...Per cert, no sé com deu estar el llibre!

    ResponElimina
    Respostes
    1. gràcies M Roser , enyoro els primers temps quan la catosfera bullia de propostes.....és clar que sempre n'hi ha com les que has mencionat i en els que també hi he participat

      Elimina
    2. li haurem de preguntar a la Gemma

      Elimina
    3. Estem esperant que s'engegui el procés de micromecenatge al web de l'editorial. Serà aquest mes de gener, tan aviat com ens ho diguin, us ho comunicarem!

      Elimina
  2. Redéu! Com passa el temps! I les coses, i els fets... i els blogs. I les persones. Quin enyor de tanta "guerra"!

    ResponElimina
  3. I quan he acabat de llegir se m'ha quedat un gran somriure i enyorança pels que ja no hi són però que ens han deixat grans moments ... i amb moltes ganes de seguir amb més propostes!! ☺

    ResponElimina
    Respostes
    1. sa lluna si a aparegut un somriure benvingut somriure ....aferradetes i propostes que no faltin!

      Elimina
  4. Segueixo algun dels blocs participatius, i m'agrada molt descobrir els teus posts, sempre els trobo molt interessant, farcits de paraules molt ben teixides.

    Enhorabona, quedem a la xarxa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. gràcies montse seguirem teixint i ens seguirem trobant!

      Elimina
  5. Alguns van i altres venen, com tot en la vida, però l'important és que es mantingui l'esperit blogaire i que tothom hi vagi ficant cullerada quan li vingui bé. Està clar que amb iniciatives com la que ens ocupa tenim sempre injeccions amb molta càrrega per a continuar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Laura T l'esperit blocaire no l'hem de perdre i l'hem de mantenir

      Elimina
  6. Sempre descobreixes a gent nova...bé a tu ja et reconec^-^

    ResponElimina
  7. Jo també enyoro tantes coses!!! Però els que quedem anem fent el que podem per animar la catos...

    I a cada nova iniciativa es coneix gent que s'hi incopora de nou a vegades es queden i es fan de la Blog-colla...

    M'han agradat els teus records blocaires, Elfree...

    ResponElimina
    Respostes
    1. és un enyor positiu Carme per sort hi ha blocaires com tu i altres que ens esperoneu amb tantes i tantes propostes ! és una trobada genial ! gràcies!

      Elimina
  8. quantes iniciatives que hi ha hagut i que hi ha.. i molt engrescadores, algunes de fa ja temps han estat molt originals com ara la invasió del Pix!

    és una alegria llegir-te amb aquesta energia inesgotable teva..
    abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. ui energia inesgotable dius? no creguis de vegades em flaqueja però entro per la catosfera i això em fa revifar ,la invasió del pix va ser molt divertida
      una abraçada ben gran!

      Elimina
  9. Magnífica repassada, i moltes gràcies per recordar amb tant afecte els c@ts. El més gratificant era veure com s'ho passava la gent, això ens ho quedarem gaire, però era massa inestable el projecte com per créixer. Personalment, compartir barrinades i feina amb gent com en Mac, la Carme, i també altres anteriorment va ser fantàstic. Ains que em poso nostàlgic.

    Has dit un munt d'iniciatives que segur que molts recordem. Podria afegir-hi les Històries Veïnals del Veí, que també movien molta gent. O els jocs del Què/Qui de l'Assumpta, el post escrit a mà de la Mireia, i segur que en trauríem alguna més. En tot cas, que bé que va fer memòria de tant en tant, i és que els blogs ja tenen història, i aquesta és digna de ser explicada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. gràcies Xexu per completar la meva llista .....ja he dit que segurament m'hem deixava moltes ....! c@ts va ser genial mentre va durar!

      Elimina
  10. sembla com aquell qui no fem res i renoi si em fem de feina.......i ben feta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. si Joan i és una feina a sobre voluntària i divertida!

      Elimina
  11. Iniciatives blocaires col·lectives? Bah... amb lo individualista que soc a mi mai m'hi veuràs participar en cap...

    ResponElimina
    Respostes
    1. pons no em facis riure si ja has estat en unes quantes que ho sé ...

      Elimina
  12. Som imparables! Jo fa menys que sóc en aquest món virtual i me n'he perdut unes quantes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sílvia cert som imparables ! dona deu n'hi do la del Zuric oi?

      Elimina
  13. Quins records!. M'ho he passat la mar de bé participant en la gran majoria de les que cites. La interacció entre nosaltres és, sens dubte, el millor d'aquest món catosfèric.

    ResponElimina
  14. Un bon repàs de les iniciatives blogaires. Però com tot són cercles, altres cercles en celebraven d'altres i em consta que en segueixen celebrant. I n'han sortit, llibres, sopars, trobades, fotografies, instantànies... i molts bons records!

    ResponElimina
    Respostes
    1. ostres Victor disculpa podria haver mencionat tant el top ten refranys, i totes les altres que ens han proposat .....un lapsus ! per cert no puc comentar al teu bloc perquè m'obliga a fer-ho com a google + i no vull fer-me`n .....molts bons records! abraçada!

      Elimina
  15. Tampoc jo les conec totes, però les que conec son increïbles i és que el mon blogaire es un altre mon: un món màgic i encisador.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bruixeta sí és un món encisador per això m'agrada !

      Elimina
  16. Alguns arribem quan els victoriosos tornen, però els blogs encara fan olor de llaurer.

    ResponElimina
  17. Llegir-te és tenir una pujada d'ànim impressionant... Qui diu que els blogs es moren?... La catosfera és viva i ben viva! :-)

    Els RELATS CONJUNTS segueixen estimulant la nostra imaginació, igual que la JOMATEIXA en diverses formes... Què dir del CALENDARI D'ADVENT que fa quatre dies encara anàvem mirant i al que s'hi va apuntar gent nova i tot!!... Viva i ben viva (una part de la catosfera està refredada, però viu)

    Doncs a mi em fan molta gràcia els teus posts-recordatori hehehe... Quan hi havia varies coses convocades tu feies uns posts molt divertits recordant els terminis que quedaven per cada iniciativa: Teniu tants dies per votar als C@ts... No oblideu participar en el Joc de Relats de... En XEXU celebra l'aniversari i ha preparat un post especial... Setmana de Concurs a Cal MAC hehehe... Tot ben farcit de punts suspensius, és clar!! :-DDD

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això de "En XEXU celebra l'aniversari i ha preparat un post especial" no té res a veure amb el seu post d'avui, aquí!!! :-DDD
      Em referia a posts que ha fet d'aniversari DE BLOG...
      .
      .
      .
      Encara no tinc poders! :-))))

      Elimina
    2. vols dir que no tens poders Assumpta? he he he gràcies per tot Assumpta ets una gran blocaire i persona ! allò de l'any Dickens va ser immens! si que tens memòria blocaire!

      Elimina
  18. Això ve a ser com la recuperació de la memòria històrica... jo no he viscut pràcticament res del que comentes, però val la pena destacar-ho aquí perquè no es perdi en l'oblit del temps. Bona feina!

    ResponElimina
  19. Jo tampoc. Fins fa dos anys i mig, quan tot això que expliqueu bullia, jo n'era totalment aliena. Què caram devia estar fent! Però molt bé que ho rememoreu els que hi éreu i que ens poseu al corrent als nous. Potser d'aquí uns anys també hi podrem afegir cullerada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. segur que sí Teresa, d'entrada ja estàs participant en una trobada !

      Elimina
  20. Vist el recorregut i la participació, un camí impressionant el que hem fet.

    ResponElimina
  21. Elfree, quants records m'has fet venir! Jo sóc una gandula de campionat! porto als blogs des del 2004, tot i que vaig començar amb una mena d'apèndix d'un xat del qual ja ni recordo el nom!, més tard vaig venir a parar a blogger. Ha estat bonic, tot aquest recorregut, i espero que no s'hagi acabat! Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Montse no acabat? no espero que no seguim ben vius als blocs potser no com abans però anem fent coses
      una abraçada!

      Elimina
  22. Ja ho deia el poeta -i si no ho dic jo- que és bonic tenir records a prop, per seguir vius. Records entrenyables, els nostres....

    ResponElimina
    Respostes
    1. i tant veí ben entranyables si sabessis les vegades que m'he posat la samarreta d'històries veïnals!

      Elimina
  23. Elfree!!! Sort de tu que m'has posat al dia en un pim pam.... ;)

    ResponElimina
  24. Alguns els he llegit, però no puc seguir tants i tants. Sou una "passada" de gent. Seguiu així i jo de tant en tant eniré entrant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. cert M Antònia cal molt de temps però encara que sigui de tant en tant està molt bé

      Elimina
  25. Molts saraus col.lectius, eh? Hi veig molt carinyo, aquí! Jo m'he perdut uns quants però estem il.lusionades amb el Zurich, com diu la Sílvia, això està a tocar. Petons súper Elfree!

    ResponElimina
    Respostes
    1. saraus col·lectius ...m'agrada l'expressió ! endavant amb el projecte del Zuric sigui el que sigui ja ens ho hem passat bé oi?
      abraçades!

      Elimina
  26. Tot aquest repàs històric, als que som més recents, ens diu que per arribar a aquesta trobada tan agradable s'ha hagut de fer un gran treball blocaire des de fa molt temps i que sigui per molts anys més.

    ResponElimina
    Respostes
    1. fa temps que estem per aquí per`p sempre hi ha noves incorporacions . gràcies!

      Elimina