divendres, 2 de gener del 2015

...amb música


La meua entrada al 2015 està marcada per un retrobament amb la música. L'havia perduda durant molts anys, sense gairebé adonar-me'n. Sense gairebé adonar-me'n vaig passar d'entonar -maldestrament- cançons de la M. del Mar a només escoltar, i d'escoltar a sentir-me dolorosament colpejada per les melodies, fins restar submergida, únicament, en el silenci com a rerefons d'un univers interior en el qual podia -i em calia- arrecerar-me. Curiosament, la poesia no l'he deixada mai de costat, però la música sí. Se salvaven, com un illot lliure de tempesta, algunes peces, tres o quatre que malgrat tot m'han acompanyat. Tanmateix, tot i que fem camí més carregats que abans, també som més conscients i més savis -no sé si més resignats- i de la mateixa manera que durant molt de temps m'ha dolgut la música, ara em dol la seua absència absoluta. I he retornat, amb cautela però amb decisió. Així, doncs, sense seguir cap criteri de selecció -només que em vingués de gust-, m'he creat una llista de reproducció que dura una hora i mitja llarga i que escolte de manera aleatòria. Us la deixe a tall de curiositat i de compartiment. Per vosaltres, els blocaires que conec i els qui no, els qui visite i em visiteu i els qui no ho feu, els qui em deixeu comentaris i els qui no. Per a tothom que acudesca a aquesta cita, perquè roda el món i torna al bloc, aquestes melodies (podreu escoltar-les pitjant sobre el títol): 


 

Youkali Tango (Armadillo String Quartet)
Praeludium (Bach-Casals)
A lavandeira da noite (Carlos Núñez)
Murmurios (Cristina Branco)
Cello concerto op. 85 (Jacqueline du Pré)
Sálvese quien pueda (Vetusta Morla)
Poem Of The Atoms (Haroun Teboul)
Beautiful Tango (Hindi Zahra)
Bre Sarica (Rosa Zaragoza)
I've Got to See You Again  (Norah Jones)
Sonata for cello solo - 2 capriccio (Emmanuelle Bertrand) 
Ojos de la Alhambra (Vicente Amigo)
Ó Voz da Minh_Alma (Mafalda Arnauth)
Cello Sonata BWV 1028 II (Bach-Pau Casals-Paul Baumgartner)
Preciso Me Encontrar (Marisa Monte)
Malaika (Miriam Makeba)
Amb ronca veu (Xavi Múrcia)




27 comentaris:

  1. He de reconèixer que jo, la música també la tinc força abandonada però mai ho està del tot i sempre pot aparèixer una ocasió per gaudir-la. Com per exemple, la que ens ofereixes en aquest post. Una llarga llista que no desaprofitarem. :-)

    ResponElimina
  2. Em sento molt identificada amb aquest post amb el que has acudit a la cita.
    Gràcies per la música que hi acompanyes. Que t'acompanyi tot el dos kilt quinze, novesflors.

    ResponElimina
  3. Jo també m'identifico amb les teves paraules, hi havia un temps, massa llarg, on la música, sobretot les cançons, em feien gairebé mal. No pas la música clàssica. Ara la cretrobo amb plaer i m'agrada molt haver llegir aquest teu post, que escoltaré amb el temps i la calma que precisa...

    Gracies, Noves Flors...

    ResponElimina
  4. La música sempre ens acompanya; la nostra memòria ens recorda melodies de naixements, comiats, victòries, derrotes, que ens acaronen,sacsejant el nostre interior regant-lo de llàgrimes d'emoció.
    Què serie de nosaltres sense la música?

    Com diu la Carme, escoltaré a plairet aquest regal de post.

    ResponElimina
  5. Gràcies per la música! Que no se t'acabi mai, ara que l'has retrobat.

    ResponElimina
  6. Aixo es un post amb deures !!
    que bé !!
    aquesta tarda la teva musica serà la meva companyia
    gràcies
    ..veig que hi tinc molts descubriments a fer

    la musica com les olors tenen el poder de transportar-nos en el temps de una manera molt especial...

    ResponElimina
  7. Se'm fa difícil concebre un món sense música. Tota la meva vida m'ha acompanyat i m'ha ajudat quan altres llenguatges no em servien. Celebro que hagis retrobat aquest lligam. I gràcies pel llistat, que escoltaré amb moltes ganes. Sobretot Bach...

    ResponElimina
  8. La majoria de comentaris al teu post coincideixen amb la majoria del món en general: la música és una companyia i un plaer necessaris. Jo sóc com la minoria però. M'agradava i la vaig perdre. Espero recuperar-la com tu, Novesflors. Potser avui mateix amb aquesta que ens regales... Bon Any a tothom!

    ResponElimina
  9. En conec el 75% :-) Ara estic salvant a qui pugui, hehehe...

    Bon any, preciosa.

    ResponElimina
  10. No saps com t'arribo ha entendre... encara hi ha moments i sobretot cançons que em fan mal.... massa mal com per poder sentir-les... tot arribara

    ResponElimina
  11. quina bona música que ens regalés moltes gràcies ! no escolto música tant com voldria

    ResponElimina
  12. ui que poc coincidim musicalment!

    ResponElimina
    Respostes
    1. També m'agraden altres coses, segurament l'estat d'ànim és el que mana:)

      Elimina
  13. Sempre la imprescindible música! Tanta que no dono l'abast per escoltar coses noves. Merci per la tria!

    ResponElimina
  14. Un post molt musical que rima amb original...És bonic enllaçar música i poesia!
    En aquest moment, em quedo amb el violoncel i la seva sonata...

    ResponElimina
  15. Ara mateix conec poques propostes que suggereixes. Intentaré descobrir-les.
    No sé com es fa per viure sense música. Està clar que no podria.^^

    ResponElimina
  16. Per a mi, fer una tria és complicat doncs depèn de l'estat d'ànim de cada moment. M'agrada gairebé tota i és com l'aire que respiro. En poquíssimes ocasions he estat capaç de viure sense ella, han estat moments molt durs on feia mal fins i tot el silenci ... però sempre hi torno.
    Gràssis per aquesta tria que comparteixes, segur que tindran un moment en la meva vida.

    Una aferradeta i bon any!!

    ResponElimina
  17. Ara mateix estic sobrevolant la nit escoltant la teva música. Tot un regal, Novesflors! Bon any i una forta abraçada.

    ResponElimina
  18. Moltes gràcies per compartir-la! Hi ha coses de les que has posta que m'agraden molt... al meu bloc tinc un modest apartat de música que potser trobaràs algun tema que et pugui fer companyia a aquesta tria que ens has fet arribar... aquí tens l'enllaç per si et ve de gust anar-hi http://acontratorrent.blogspot.com.es/p/cancons-per-sentir-i-escoltar.html Gràcies!

    ResponElimina
  19. Sempre m'ha acompanyat la música, però mai se m'ha acudit fer una llista d'escollits, potser perquè he estat admirador i defensor del directe pot ser que hagi tingut la sensació que la música gravada era un mal menor.
    Ara gaudiré amb la teva selecció.

    ResponElimina
  20. Quin crack estic fet, no conec cap de les teves cançons! Però de moment segueixo amb les meves i no les perdo. He anat canviant de gustos, però des de fa una bona temporada m'acompanya sobretot música en català, i també la ràdio, que no falti.

    ResponElimina
  21. Mentre escric, he punxat i estic escoltant Bach Cello per Pau Casals, M'encanta. Gràcies per compartir, ho aniré escoltant. A vegades , he deixat d'escoltar música, igual que de llegir llibres. Sols diaris, dominicals...
    Fins un altre, ..

    ResponElimina
  22. En conec algunes, les altres me les has fet descobrir.

    ResponElimina
  23. Una bona tria musical i sorprèn que un servei com Goear pervisqui tant i tant! Sempre ha estat una lluita trobar un bon servei on allotjar mp3 per compartir!

    ResponElimina
  24. Moltes gràcies per aquests enllaços que fan molt fàcil poder accedir a la teva selecció. Saps, n'he clicat unes quantes aleatòriament, perquè no en conec cap, i m'he quedat ben sorpresa, de la meva ignorància musical, o potser tan lligada als èxits comercials, que no he navegat més lluny!!!
    Molt bon any!!!

    ResponElimina
  25. Totes a la llista i per a escoltar amb calma. Gran bàlsam per a l'ànima la música.

    ResponElimina