diumenge, 18 de gener del 2015

A tall de presentació

Veig que molts de vosaltres ja us coneixeu de temps, així que he pensat que estaria bé presentar-me una mica. Sóc bloguer des del 2008. Tot va començar amb la idea de donar a conèixer una iniciativa poètico-musical: la Companyia Poètica Rapsòdia, que vaig engegar amb alguns músics i uns quants ex-alumnes. Costava molt -i costa encara- donar-se a conèixer, i algú em va dir: i per què no fas un blog? Dit i fet, el blog de la Companyia… va néixer acollint primer la difusió dels nostres espectacles, però no vaig poder resistir la temptació de tenir una finestra al món per a poder parlar de moltes coses. Sobretot poesia, però també altres lectures. I música. I educació (sóc mestre). I… Poc a poc el blog es va anar omplint d'altres continguts més enllà dels inicials. Per això vaig decidir -un cop consultada la Companyia…- a convertir-lo en el meu blog personal. I es va passar a dir RAPSODIA (a seques) l'any 2012. 
Però, com que sóc un tastaolletes, un cop descobert el món dels blogs vaig començar a utilitzar-los, sobretot com a eina per a endreçar moltes de les coses que feia -i faig-, i posar-les a l'abast de tothom a qui pugués interessar. Així van néixer els següents blogs:


  • RAN DE LES COSES (2010) Sobre un espectacle (encara en actiu!!!) de la poesia d'un anglès poc conegut: Philip Larkin.
  • CARRERADES (2010)  On penjo les rutes amb bicicleta que, des de fa una colla d'anys, fem uns amics seguint els camins ramaders (i altres). 
  • PEDALS DE FOC (2011) Una ruta que vaig fer amb uns altres amics pel Pirineu, seguint la ruta del mateix nom.
  • ANY JOANA RASPALL (2012) Va sorgir de la iniciativa de l'Eixam d'amics de la Joana Raspall, amb la idea d'aglutinar tota la informació del centenari d'aquesta autora. El centenari (2013) ja ha passat, però continuem mantenint-lo viu perquè els ressons de la seva obra continuïn escampant-se.
Després també he creat cada dos anys el blog de la meva classe, on jo els penjo materials complementaris i ells, alumnes de Cicle Superior,  també poden penjar-hi coses i fer una primera iniciació a les xarxes socials. Tot i que ara ja no els cal, amb facebooks i similars funcionen sols!! És el cas del blog ELS PETITS ASTRONAUTES (2011) i ara dels BOJOS GALACTICS (2013), encara en actiu. També estic adscrit al blog de la biblioteca de la meva escola El Castellot (2014) però he de reconèixer que encara no hi he participat.

Més darrerament m'he creat un compte de twitter @AugustOrri. He de reconèixer que és una mica addictiu però poc a poc l'estic aprenent a dosificar. Val molt la pena!

I finalment he afegit a la meva llista de blogs, aquest, RODA AL MÓN I TORNA AL BLOC, gentilment convidat per la Carme Rosanas, a qui vaig conèixer algun dia al Google+ fent comentaris  -crec- sobre la Independència, un altre dels meus somnis. Gràcies a aquest espai estic coneixent-vos i he de dir que és una experiència molt enriquidora que us agraeixo a tots/es.





31 comentaris:

  1. Doncs encantat de conèixer-te. Un plaer compartir aquest blog!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Igualment, McAbeu! Estic descobrint un munt de blogs interessants. I les persones que els escriuen, esclar!

      Elimina
  2. Encantat de conèixet August. Estàs ben enganxat a això dels blogs, vigila amb les sobredosis ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, ja tens raó! Per a sobredosis la d'aquest mes de gener… No trobo hores!

      Elimina
  3. Aquesta tarda he anat a passejar pels teus blocs i m'ha agradat la frescor de l'ambient i el caliu que s'hi troba.

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Montse! Procuro que s'hi respiri bé, però no sé si sempre me'n surto..

      Una abraçada!

      Elimina
  4. Tot i que ja fa dies que ens coniexem, no sabia massa de la teva història. Ja saps que passo pel Rapsòdia ben sovint. I algun cop m'he arribat fins als bojos galàctics... però veig que n'hi ha més. He visitat tambè el dedicat a la Joana Raspall, se se saber que tu hi eres al darrere.

    Gràcies per venir, August, m,ahrada conèixer millor la gent.

    Seguim en contacte.. Espero que t'ho passis bé per aquí a la trobada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Carme! Ja saps que sóc aquí gràcies a tu. T'agraeixo també les teves visites i comentaris a Rapsòdia (ets de les més fidels), sempre positius i amables.
      Jo poc a poc aprenc a fer el mateix. Les teves aquarel·les formen part dels meus passejos per la xarxa.
      I sí, estic molt content d'haver acceptat la invitació a la trobada.
      Una abraçada!

      Elimina
  5. Hola August, jo tampoc no et coneixia, així que benvingut! Jo sóc una mica com allò de "los ojos del Guadiana", tan aviat escric dos o tres pots seguits, com desapareixo durant una bona temporada. Però porto molt de temps en això dels blogs! Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Montse! Gràcies per la benvinguda! He mirat els teus posts de principis d'any i m'he divertit molt. Déu n'hi dó de l'empenta que tens amb totes les coses que has de fer!! O sigui que no m'estranya que facis com "els ojos del Guadiana". Jo també, no et pensis…
      Una abraçada

      Elimina
  6. Déu n'hi do, August!Tens blogs per donar i per vendre i no vas començar ahir en aquest món. Em quedo amb aquest post teu per visitar-los quan acabi aquest mes frenètic. Almenys tu dius que en vas visitant algun, que jo només dono abast als comentaris i poc més. Jo també estic gratament sorpresa per aquesta trobada. Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. He acabat utlitzant els blogs com una capsa d'endreces. Això vol dir que alguns els mantinc molt de tant en tant (quan faig dissabte). Tot demana temps i crec que tots anem prou embolicats com per a llegir o visitar tots els blogs que voldríem…
      Una abraçada, Teresa.

      Elimina
  7. Bona nit August, després dels teus comentaris al meu post i d'haver xafardejat una mica per casa teva, em sembla com si ja fes molt de temps que et conec...
    Tenim en comú algunes coses: la feina, que ens agrada Joana Raspall com a poeta i com a persona, per cert que jo la vaig conèixer fa molts anys i l'havia anat a veure a casa...Com a anècdota, les darreres fotos abans que se n'anés al cel dels àngels, les hi vaig fer jo, el dia de la cloenda del seu centenari...I em sembla que jo, també formava part de "L'Eixam d'amics" (?)...
    I en Margarit també, m'agrada , viu a dues passes de casa meva i fa temps el vaig entrevista a la radio del poble!
    Ja he vist que tens una colla de blocs, et seguiré al "Rapsodia". Un plaer. August.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit, M Roser, jo també començo a tenir aquesta sensació de familiaritat amb alguns de vosaltres… Són uns dies molt intensos. M'encanta compartir amb tu aquestes complicitats. La feina de mestre -no sempre trobes amb qui parlar-ne amb il·lusió-, la poesia de la Joana Raspall, que m'acompanya des de fa un munt d'anys. Jo també la vaig visitar a casa seva un parell de cops. Un record que mantinc imborrable. Sobre l'Eixam, ja t'afegiré al llistat perquè rebis els correus i els pots del blog (si no és que ja els reps ara).
      I de Joan Margarit ja n'hem parlat també en algun comentari. M'he de comprar el darrer llibre. Ja en faré una ressenya quan pugui.
      Un plaer estar contactats!

      Elimina
  8. Perquè després diguin que els blogs estan morts, quanta activitat, tu. Efectivament, jo sóc un dels que no et coneixia, i ja m'ha guardat el Rapsòdia al Feedly per veure què expliques. No sóc gens de poesia, però si parles de llibres m'interessarà segur. I si parles d'independència, també.

    Esperava que aquest blog servis per retrobar vells companys blogaires, però també m'està servint per conèixer-ne de nous, genial!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No t'enganyis, el bloc Rapsòdia és l'únic que porto al dia. Els altres són més esporàdics… I sí, a part de poesia, parlo també de llibres en general. Ja he vist que tu també en parles o sigui que ens anirem seguint. I d'independència darrerament tinc sempre motius per a parlar-ne.
      A mi la trobada m'està servint per conèixer un munt de gent nova. I genial!

      Elimina
  9. Com la Teresa, aquest mes no dono més de mi tot just seguint els comentaris però sense poder remenar gaire els nous blocs que se'm van presentant i obrint cada dia al davant. Tot i així, una ràpida ullada m'ha permès veure que tenim alguns interessos en comú, especialment una sensibilitat cap a l'entorn... Un plaer conèixer-te.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Suposo que això de l'entorn ho dius pel blog de les carrerades… També m'he passejat pels teus blogs i m'he apuntat els enllaços per a retornar-hi amb més calma. Tot i que sóc mestre i filòleg de formació sempre he tingut una ànima de biòleg que he anat entrenant de manera autodidacta, sobretot amb la botànica i l'ornitologia -que veig que també és un dels teus camps d'acció-, o sigui que segur que ens anirem trobant per aquest espai que anomenem "la xarxa".
      Salut, Ignasi!

      Elimina
  10. D'una banda estic encantada amb el Roda però d'una altra estic desitjant que acabi per poder tenir temps de fer una introspecció en els vostres. Quina feinada que es gira! Amb tu també comparteixo professió, així que em passaré pels teus blogs galàctics que segur que hi puc trobar alguna cosa interessant pels meus "marcians" d'aquest any.

    ResponElimina
  11. Caram! Podríem organitzar una trobada sideral! hehe… Crec que a molts ens està passant això: esperem a que arribi el febrer per anar amb una mica de calma a visitar llocs. Però mentrestant… quin goig aquest atabalament blogaire!!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  12. Coi quants blogs !! Enhorabona !!
    Encantada de conèixer-te i cercaré algun estoneta per passar per tots ells ... quan acabi gener ;)

    Aferradetes!

    ResponElimina
  13. Bon dia sa lluna! No t'amoïnis gaire, la majoria són blogs que omplo més esporàdicament en funció de l'actualitat. El principal és Rapsodia. Jo també vaig buscant moments per a anar-vos coneixent. Ja he enllaçat "El racó de sa lluna" al meu per anar-lo seguint.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  14. Celebro que de no tenir-ne cap siguis ric en quantitat i continguts...Costa portar-los a bon fi i tots necessiten ser estimats... jo vaig aguantant tant per gust com per treure'm les meves pors i m'ajuden... Camino, des de fa uns anys molt poc per la xarxa, però no deixo d'omplir el meu buit i que visquin... Seguir-ho tot és complicat. Et saludo. Anton.

    ResponElimina
  15. Hola, August!
    Crec que ets dels pocs blogaires d'aquesta trobada als que no coneixia i això m'encanta perquè vol dir que ara, la meva llista de coneguts, és més gran!

    M'ha fet molta gràcia la gran quantitat de blogs que tens (jo també en tinc una burrada d'oberts, tots més o menys actius, tot i que alguns amb una freqüència de publicació bastant llastimosa hehehe)

    Per acabar, com també ets tuitero, doncs m'acabo de fer seguidora teva... Allí entro la majoria de les vegades (no totes) per parlar de política, de la nostra somiada i desitjada independència! :-))

    ResponElimina
  16. Una presentació "com cal". Cosa que jo no he fet. Sóc més desordenada. M'agrada això d'anar amb bicicleta

    ResponElimina
  17. deu n'hi do! un munt d'activitat blocaire , n'has fet una molt bona presentació i et dono les gràcies , la coneixença neix i es manté o no, abans sempre ha d'haver un inici....i tu l'has fet amb molt bon peu

    ResponElimina
  18. Quanta feina! Encantada de llegir-te. Coincideixo amb en XeXu: no llegeixo poesia però sí moltes novel·les. M'apunto el blog!

    ResponElimina
  19. També sóc mestre August, de fet la meva relació amb el català neix perquè em van destinar forçós a Balsareny, coincidint amb la lluita per la catalanització de l'escola, al principi les classes eren bilingües, dividías la pissarra per la meitat i el mateix que escrivies en català el havies de posar en castellà. Malgrat tot el treball és de la meva etapa de mestre que millor record tinc, llàstima que només van ser tres anys.
    Encantat i m'ha agradat l'experiència de fer servir els blocs amb els alumnes. Els faré alguna visita.

    ResponElimina
  20. Bona nit August!
    No havia tingut el plaer de llegir cap entrada teva; de fet, potser ara tombes per la catosfera, moment en el qual jo he fet una parada.
    Veig que tenim una cosa en comú, o millor dues: sóc mestra de cicle superior, i com que acabo de llegir-te en la meva entrada, també he descobert que t'agrada el Petit Príncep. Jo el treballo cada any amb els meus alumnes. Una lectura guiada, i assaborida al llarg de tot el curs, on allí descobreixen que tots tenim un petit príncep, només cal voler-lo sentir.
    Un plaer haver-te conegut.
    CARPE DIEM!

    ResponElimina
  21. Hola August!
    Unes fotografies ben boniques en els teus blogs.
    Sen's dubte la tasca que fa aquesta eina de blogger, per tenir aquest arxiu digital online, per aficions les diferents aules que has estat, és just el que m'apassiona d'aquest món dels blogs, deixar constància del que fan uns i altres.
    Un seguidor més del RAPSÒDIA,
    Salut company!

    ResponElimina