dimecres, 4 de febrer del 2015

CONNECTATS - (resum final de la Montse)

1 de Gener, estrenem l'any i agenda amb el oh! benvinguts de la Carme i amb bons propòsits de la Maria, això promet, malgrat la ressaca del cap d'any, ens atrevim a deixar comentaris.

2 de Gener, Amb música, noves flors ens avisa que ja és l'hora de l'esmorzar, mentre l'Anton ens fa arribar el perfum del poema a una Rosa; a mitja tarda rebem la visita inesperada de la Teresa Duch dient-nos estimats bloquers bona trobada.

3 de Gener, Desperteu! que ve el Macbeu i ens vol fer jugar a trobem-nos; a bocafoscant fa estada la Laura i ens entendreix, explicant-nos el dinar de Nadal.

4 de Gener, des de la finestra veig els arbres gebrats, obro l'ordinador i la Helena ens sedueix amb els meus cinc blogs, cap al tard en Ferran assegut a la vora del foc ens explica un conte hi havia una vegada un blocaire, i tothom queda bocabadat.

5 de Gener, una forta corrent d'aire m'avisa que arriba volant sobre l'escombra els meus blocs i jo de bruixeta; Aquesta nit de Reis, els nens han d'anar a dormir aviat i l'Alyebard els hi explica el conte heus aquí una vegada....

6 de Gener, sortim al balcó i ens trobem una pila de regals embolicats amb paper brillant i una carta de drapaire de mots que ens avisa de coses que potser no canviaran. Després de dinar la Teresa Duch ens sorprèn, ensenyant-nos la seva aquarel·la de dona i gos.

7 de Gener, dia de descans per la canalla; l'ensopegada amb el Pons em transmet bones vibracions, cas típic 2053: Noi li agrada noia, noi li agrada la vostra trobada virtual, en aquest estat febril em ve a visitar l'experta Elfreelang i em recepta blocairades col·lectives, per tal de fer-me suar.

8 de Gener, abans d'anar a l'escola, la Sílvia ens sorprèn amb el seu Regal de Reis embolcallat d'abraçades. De tornada a casa, veig en Joan Gasull i fem petar la xerrada, tot recordant vells temps.

9 de Gener, és l'aniversari d'en Xexu i recordo que he de complir la meva promesa i fer el que no faig mai, submergir-me en una banyera plena de cava. A l'hora de sopar la M.Antònia em crida, mentre em pregunto: Què faig aquí? 

10 de Gener, embriagada pel cava d'ahir la nit, em desperta en Viu i em proposa un altre brindis, després en Màrius Domingo de Pedro em repta a pujar al Coll de la Creu,a Arbolí, això si que és un dia rodo! abans d'anar a dormir, obro la finestra al món i em dic: que bé que s'està a casa.

11 de Gener, Morfeu, descasa, ens xiuxiuege a l'orella la Maijo, i tot seguit el dia és desperta amb pinzellades de colors de la Isabel. abans d'anar a dormir, connecto amb la Glòria Bosch, i m'ensenya la vida amb un blog.

12 de Gener, després d'un bon esmorzar, l'Ignasi em truca, per convidar-me a la presentació del seu llibre Atzar i contingència: el camí cap a la llibertat? allí també ens trobem la Elfreeleng i a la sortida quedem per tornar-nos a veure un dia de febrer, llavors de casualitat apareix la Mireia que ens explica la trobada blocaira, i em pregunta si m'hi he apuntat?

13 de Gener, i ja són les onze, la Pilar ja fa rato que m'espera, per llegir-me temps que s'esfulla l'últim poema seu, just abans d'arribar, veig a l'Alba, que s'apropa tot caminant xino-xano, i tot seguit sento la Assumpta cridant: Hola! jo també em presento.

14 de Gener, al obrir l'ordinador, veig el missatge d'en Pons: Cas típic 2058: noi li agrada noia, noi li agrada la trobada virtual (segona part) i li contesto de seguida, de què avui no em va bé, tinc el dia ple d'activitats, a la tarde he d'anar a 13, rue del percebe, per veure l'exposició de gravats de la Lolita Lagarto. I més tard encara rebo un (...Missatge...) del poeta Barbollaire i no li sé dir que no.

15 de Gener, anem a l'estrena del conte de la M. Roser Les fantasies de la Rita, tot buscant  l'adreça del teatre, la Carme ens diu que som a mig camí, mentre la Zel ens despista, amb la seva cantarella prop i lluny.

16 de Gener, Puigmalet ens porta notícies fresques: Els blocs el 2015, i Drapaire de mots ens deixa una porta oberta on podem veure L'Alfonso Robles Motos amb moltes experiències blocaires

17 de Gener, sant Antoni del porquet I també és l'aniversari de la Gemma Sara que ho confessa a la revista Coses que no us vaig dir mai,  la columna d'en Rafel, avui ens parla d'un personatge al bloc, i a la contraportada en dissortat ens colpeix amb la vivència dels últims instants d'en Gustavo. 

18 de Gener, la Consol ens envia un correu de la lluna canviant d'aquesta matinada la nit del misteri, i l'August Garcia ens fa un power point a tall de presentació. Més tard el dia enfosqueix i el somriure d'en Joan Guasch ens acompanya.

19 de Gener, ens aixequem molt aviat, per viure un matí d'excursió amb la M. Antònia, programada per avui 19 de gener. De tornada ens creuem amb l'Eduard il'Epifania. Quan el sol se'n va, sa lluna surt festejant el jove 2o15.

20 de Gener, esta nevant, em quedo a casa; al obrir el correu arriba el retorn de Bones Festes d'una adreça desconeguda, és massa tard, ja no hi puc fer res. A mitja tarda, la visita sorprenent de Hypatia, passant  de puntetes sense esperar, m'ha deixat bocabadada. Després tot deixant passar les hores, he començat el llibre sóc una impostora que em va regalar en Loreto Giralt Turón.

21 de Gener, fora tot esta gebrat; mirant l'àlbum de la cantireta LAMBERT(entrada luctuosa al 2o15) el record torna, i miro de distreure'm amb El blog expiatori d'en Xavier Pujol i la petita història de framiquel escrita pel acadèmic fra miquel.

22 de Gener, la Dafne envoltada de boira pregunta: Catosfera? Què ès la Catosfera? sento una veu coneguda que crida: I qui sóc? jo, y a què dedico el tiempo llibre? és la Laura T. Marcel. Cansats de tanta pregunta, apareix el dissortat i ens posa en el dilema d'haver de triar un "haiku" un repte antic.

23 de Gener, he descansat bé, i m'apunto a l'aventura de Hui sortim amb raquetes de neu, planificada pel guia de muntanya AlfredRussell; ara només cal mirar i veure... ens diu la Sargantana i gaudir d'aquest paisatge nevat. De nit  arribem al refugi, i ens trobem a l'amic Anton en aquell racó, escrivint un trenet Persona.- aquarel·la.

24 de Gener, Seguim caminant, què hi som tots? on és el Cosme? Encara hi sóc! després la Zel ens fa un resum de tot els que ens ha passat, i la Rita ens diu que sempre recordara aquesta trobada 2015.

25 de Gener, a l'escriptori la Carme ens deixa aquesta carta: M'aixeco del llit (text de la mortadel·la casolana), després de llegir-la en veu alta, en Toni em pregunta Per què tens un bloc i s'estableix un intens debat, que la Galionar ho conclou amb una gran frase: I el nostre sol no s'ha apagat.

26 de Gener, rebo una piulada de l'August Garcia amb l'etiqueta #Recomençar.
Té un seguiment llarg com un Preuat cabdell de companyonia, respon Fanal Blau, i la rits li contesta: Que bé, ser aquí.

27 de Gener, tots al replà! crida el veí de dalt, us proposo fer un Conte de Nadal, veïnal, quan tot està aclarit, apareix en Victor Pàmies, filosofant sobre Ahir, avui i demà...i la cantireta ens distreu tot dien: QUAN (allavontes a l'Urgell)

28 de Gener, des del facebook, el Pons ens convida a un  esdevenimente Cas típic 2068: noi li agrada noia, noi li agrada acomiadar-se de la trobada 2015, tothom s'hi apunta menys la Teresa Duch que dubta i a corre-cuita diu: m'he repensat, i en Deric afegeix si surt de dins, és bo.

29 de Gener, sona el mòbil, es un WhatsApp de sa lluna que envia Minis fotos de ses illes i al mirar-les la Cèlia se sent lligada al vostre caliu, mentre l'Alfredrussel li recorda que ja estan ací...

30 de Gener, Aquesta nit màgica, la meva fada ha anat de concert amb l'August Garcia, després ha desaparegut sense deixar rastre, en Xexu la busca a la pàgina de Necrològiques, i també ho fa la Elfreelang i una dues i tres...ge
genuïnes mirades.

31 de Gener, L'Arare puja la cançó Un dia volaré lluny, per celebrar amb nosaltres el gran èxit d'aquesta trobada,  tot seguit, la Maria també hi penja Un rere a un altre. Abans de marxar, la llum de Fanal blau ens deixa veure un món petit i gran acollidor i ple de vida, i des del Far ens dóna amistat en la distancia.

1 de Febrer, seguim el rumb, amb la carta de navegació de la Carme plena d'agraïments, estadístiques i curiositats...i l'Anton treu llapis, tinta xina en cares del nostre mon...I la sogra viu a internet...Final de trajecte....
a última hora apareix jpmerch, mig despistat.

2 de Febrer, la Carme li encanta navegar i fa una crida: Preparem la trobada del 2018, la Joana veient que tot s'acaba, s'hi apunta coberta d'estels d'enyor
i en Jordi Dorca s'emociona pensant en el nou viatge.

3 de Febrer, de bon matí la Carme pregunta: ens hi posem, a buscar un dia?
Som-hi, respon en Joan Guasch emocionat, potser ens amaga llàgrimes en la pluja? 

4 de Febrer, en Martí ens deixa un repunt d'abraçada a la llibreta del bloc i  tanca aquesta esplèndida trobada.

30 comentaris:

  1. Montse, nena quin final més maco!!!

    Un resum ple de tendresa i d'amistat.

    M'has fet sentir, més que mai, que som com una família... Slguns s'acaben de conèixer, peró no hi fa res la cordialitat i la proximitat funcionen.

    M'agrada pensar que hi tornarem

    ResponElimina
  2. La veritat, montse, és que ho has brodat...
    Un bonic resum del que ha estat bonic.
    Gràcies!

    ResponElimina
  3. Que bonic post per tancar una trobada i que treball montse. En llegir-lo m'adono de tota l'activitat que hem portat. He gaudit durant tot el mes. Salutacions per a tots

    ResponElimina
  4. Genial, Montse! Jo encara estic acabant-me'n de mirar... Gràcies!

    Carme, jo trobe que si, que hi tornarem...

    ResponElimina
  5. Quantes coses es poden fer només amb un mes!
    Molt bona aquesta síntesi final.

    ResponElimina
  6. Llegit així, d'uns tirada és com una mena d'orgia bloguística! Llegit a poc a poc, te n'adones dels moments preciosos que hem conviscut en aquesta trobada. Un resum esplèndid i tendre, Montse. Gràcies!

    ResponElimina
  7. Molt bé, Montse! Un resum complet i comentat de tots els posts de la trobada. Em sembla que me l'emmarcaré i quan vingui gent a casa i preguntin els hi explicaré. Costarà de creure tot el que hem fet durant un mes: art, poesia, tendresa, sinceritat, malenconia, eufòria.. És el que els hi diré a ells, vosaltres ja ho sabeu.

    ResponElimina
  8. Genial Montse, em trec el barret una vegada i una altra!
    Em fa vergonya no haver llegit, encara, totes les entrades, quina pena de ritme al vostre costat!!
    A part de bona gent, sou la canya!!
    Gràcies per aquesta traca final de resum!
    Salut

    ResponElimina
  9. Ostres, quina feinada i quin bon resum! Fa patxoca veure tot el que hem compartit aquest mes... la de coses que sembla que tenim ganes d'explicar! Us imagineu un resum d'aquest estil amb els comentaris? Gràcies Montse!

    ResponElimina
  10. Ostres, Montse, com que el Toni ja s'ha tret el barret, jo et faig l'ona!!!
    M'ha encantat com has aprofitat els posts que es penjaven diàriament, per trobar una relació entre ells que tingués sentit...Felicitats!!!.

    ResponElimina
  11. Que bé que t'ha quedat. Ara fa llàstima que s'acabi...

    ResponElimina
  12. Molt bona recollida panoràmica individualitzada. Ho has fet molt bé, et felicito.Sembla fàcil al veure-ho escrit, però és una feinada.Què bé ho feu tot!!!!!

    ResponElimina
  13. Caram, quina feinada de post!! Acostumada com estàs a fer-ho breu, aquest post és desproporcionadament gran! La cirereta de la trobada, enhorabona per aquest final!

    ResponElimina
  14. Per sort, això queda i podem fer-hi visites, que me'n falten, molt ben lligat amb carinyu :)

    ResponElimina
  15. Per sort, això queda i podem fer-hi visites, que me'n falten, molt ben lligat amb carinyu :)

    ResponElimina
  16. tot això hem fet? quin estrès de trobada!

    ResponElimina
  17. L'índex de la trobada, molt bona feina que resumeix tota la feina que hem fet aquí. Un post genial!

    ResponElimina
  18. Un excel·lent post per resumir tot un mes llarg de treball conjunt, una altra forma d'unir-nos a tots que m'ha encantat.
    Enhorabona, Montse!!

    Aferradetes, bonica! ✿

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una reverència i un gran aplaudiment i expressar l'agraïment a la feina ben feta. Ens honora poder disposar d'un memoràndum tant complert. Et felicito per la iniciativa i treball... Una abraçada de l'Anton.

      Elimina
  19. Més que un resum sembla un relat literari. Excel·lent, moltes felicitats.

    ResponElimina
  20. hi ha resums i resums...aquest és d'aquells per recordar. Molt ben fet

    ResponElimina
  21. Vaja, haurem d'esperar tres anys per tal de poder gaudie d'un altre resum com aquest...
    Santa paciència!

    ResponElimina
  22. Quin resum més bonic, Montse! Ara toca llegir i rellegir la trobada amb calma... i fins a la propera, que la Carme no ens deixarà de petja ;-)

    ResponElimina
  23. Quina feinada, i quina afició que tens.

    ResponElimina
  24. Una bona recopilació, un molt ben fet resum!
    Gràcies.

    ResponElimina